Na spomen kolača i torti vjerojatno se većina ljudi prisjeti okusa svoje najdraže slastice koja neupitno popravlja čovjekovo raspoloženje. Takvim se razmišljanjem vodila i Žakline Troskot, vlasnica slastičarnice Amélie, pri pokretanju tvrtke koja danas slovi za jedno od najpoznatijih imena hrvatske slastičarske scene.
Amélie broji 57 zaposlenika te svakodnevno usrećuje domaće, ali i strane goste slatkoga zuba. Za ogroman poduzetnički uspjeh ambiciozne slastičarke zaslužna je, među ostalim, potpora ESIF pojedinačnog jamstva za koje je Amélie aplicirala putem HAMAG-BICRO-a čiji financijski instrumenti pomažu u mobilizaciji dodatnih izvora novčanog kapitala u svrhu prevladavanja tržišnih prepreka.
Od malene kuhinje do galopirajuće proizvodnje
Zamijeniti Excel tablice nečim kreativnim poželjeli su mnogi, međutim, malo je onih koji zaista to i učine. Žakline Troskot jedna je od cijenjenih iznimki. Zamijenila je uspješan marketinški posao pečenjem kolača. Krenula je od nule; u maloj je kuhinji isprobavala različite recepte, dok je istovremeno konobarila, dostavljala proizvode i brinula o zadovoljstvu krajnjih kupaca. Već nakon šest mjeseci poslovanja, tržište je prepoznalo njezin rad i trud.
„U samim počecima, nisam imala financijsku moć i potporu u obliku tima, ali bila sam spremna nadoknaditi sav taj nedostatak radom i zalaganjem. Radilo se po 38 sati u komadu. Dvije godine bez slobodnog dana, a godišnji da ne spominjem. Nisam imala u startu hrabrosti zaduživati se kod banaka“, naglašava Žakline,dodajući da su ju s vremenom visoka potražnja i ljubav prema poslu potaknuli na odabir većeg prostora za proizvodnju koji, osim proizvodnog dijela obuhvaća i skladišni segment te uredske prostorije.
Business barijere uz pandemiju
Iako se Žakline tijekom svoje profesionalne karijere, i prije covid krize već upoznala s izazovnim situacijama u kojima je bila primorana iz najgoreg izvući ono najbolje, korona je, priznaje, zaista bila nepoznat, i pomalo zastrašujući teren. To je bio trenutak kada se morala suočiti s troškovima, ali bez prihoda na vidiku.
„Nakon nekog vremena počeli smo razmatrati mogućnost uzimanja financijske potpore u HAMAG-BICRO-u, što nam je dalo nadu da ćemo iznaći rješenje kojim ćemo podmiriti troškove poslovanja, s obzirom na to da na početku nismo dobivali nikakvu pomoć od strane države osim u okviru plaća za radnike“, objašnjava Žakline koja ESIF jamstvo putem HAMAG-BICRO-a smatra pravim „asom iz rukava“.
Glavni moto: nema stajanja
Uzimajući u obzir ambiciju, motivaciju i optimizam koji vladaju Amélie poslovanjem, ne čudi što Žakline kontinuirano kuje planove za daljnji razvitak i unaprjeđenje procvjetale tvrtke. Usprkos negativnim ekonomskim smjerovima koje ponajviše iniciraju korona, inflacija te gospodarska neizvjesnost, vodeći prioriteti su stabilizacija poslovanja i hrabro koračanje naprijed, tvrdi Žakline.
„Nastavljamo razvijati nove proizvode i ponude u našim poslovnicama kako bi kupcima ponudili nešto originalno i fino. Planiramo implementirati naš novi brend Omama koji smo pokrenuli tijekom pandemije. Naime, isti je namijenjen za prodaju u retail kanalima, gdje smo razvili liniju smrznutih domaćih kolača, rađenih po principu Amelie kolača s maslacem i slatkim vrhnjem, bez ikakvih prašaka”, entuzijastično ističe Žakline.
Najveće probleme u procesu poslovanja odvažna poduzetnica vidi u nestabilnosti porezne politike koja se prečesto mijenja i time stvara probleme u budžetu. Osim toga, svjesna je i izmjena raznoraznih pravila poslovanja na državnoj i gradskoj razini, što iznimno ugrožava učinak poduzetnika, neovisno o kojoj je industriji riječ.