Izvor: Suvremena trgovina

Kriza uzrokovana pandemijom Covida-19 promijenila je navike potrošača i ubrzala digitalizaciju trgovine, istaknuto je u srijedu na 32. konferenciji za proizvođače i trgovce MAGROS 2020 u kojoj su kao suorganizatori sudjelovali Hrvatska agencija za malo gospodarstvo (HAMAG-BICRO) i Europska poduzetnička mreža (EEN).

Tema ovogodišnjega skupa trgovaca i proizvođača MAGROS 2020 bio je pokušaj odgovora na izazove koji su se pojavili uslijed pandemije COVID 19, prije svega, pred maloprodajom. Otuda i tematski okvir: Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija.

Državna tajnica u Ministarstvu trgovine i održivog ravoja Nataša Mikuš Žigman je, tim povodom, ukazala i na aktualna razmišljanja o novom Zakonu o trgovini, s posebnim osvrtom na nove zakonodavne okvire elektroničke trgovine i zaštite potrošača na tom području. Važno je pritom naglasiti da trgovina sudjeljuje u stvaranju BDP-a s otprilike 10 posto, a u njoj je 2020. zaposleno više od 204.000 ljudi, pretežito žena. Elektronička prodaja se u Hrvatskoj sve više širi, pa 21 posto malih i srednjih tvrtki obavlja online promet, a 10 posto se uključuje i u prekograničnu prodaju.

Tomislava Ravlić, Voditeljica Odjela trgovine u Sektoru za trgovinu i financije HGK, istaknula je kontinuirani rast on-line trgovine i u Hrvatskoj, što potvrđuju i podaci DZS-a u prvih šest mjeseci ove godine, u kojem razdoblju on-line trgovina raste 13,9%. Tom trendu, istaknula je, pridonijela je svjetska pandemija koronavirusa koja je u ožujku i travnju ograničila fizičku trgovinu slijedom lockdowna. Ravlić je naglasila „da se potrošačke navike mijenjaju i da sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava kupovini online. Tako se najviše putem on-line kanala kupuje oprema za kućanstvo, informatička oprema, odjeća i obuća, a zabilježen je i rast prodaje hranom.“

Izvor: Suvremena trgovina

Nakon predavanja uslijedio je panel tijekom kojeg se pokušalo osvijetiliti koje trendove možemo očekivati i kako se pripremiti za novu fazu razvoja maloprodaje. Svoje viđenje utjecaja pandemije dao je i predsjednik Uprave HAMAG-BICRO-a, Vjeran Vrbanec, koji je ukratko ispričao o gospodarskim mjerama koje Agencija provodi kako se bi se ublažile posljedice krize na gospodarstvo.

U svakom slučaju, puni utjecaj pandemije COVID-19 na sektor, pokazat će se tek sljedeće godine. Svakako, očekuju nas zanimljiva vremena koja sa sobom nose nove izazove. Na svima nama je da te promjene i izazove dočekamo spremni. Pritom moramo voditi računa o izrazitoj konkurentnosti domaćeg tržišta, potaknutog preslagivanjem na lokalnim razinama koje su se očitovale kroz razna preuzimanja, ali i ulaskom novog trgovačkog lanca na tržište.

Datum objave: 08.10.2020.

logo-hamag-footer-small

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije.

  • Ksaver 208, Zagreb, Hrvatska
  • info [at] hamagbicro.hr

Sva prava pridržana © 2017. HAMAG BICRO

Skip to content