Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO), kao partner događanja, sudjelovala je na konferenciji „MEETING G2.3 – HRVATSKA, PUNA POSLOVNIH POTENCIJALA!“, usmjerene na poslovno povezivanje domovinske i iseljene Hrvatske, koja se od 6. do 8. studenog 2017. godine održala u Kongresnom centru FORUM Zagreb.
Organizator konferencije je skupina Hrvata iz dijaspore i domovine, čiji je cilj umrežiti poslovnu domovinsku i iseljenu Hrvatsku te pomoći povećanju ulaganja dijaspore u domovinu. MEETING G2 organizira se već tradicionalno pod visokim pokroviteljstvom Predsjednice Republike Hrvatske gospođe Kolinde Grabar – Kitarović i pod pokroviteljstvom Ministarstva vanjskih i europskih poslova, te Središnjeg državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske uz podršku Agencije za investicije i konkurentnost, Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO), Hrvatske banke za obnovu i razvitak i Turističke zajednice Grada Zagreba.
Ovogodišnja konferencija bila je usmjerena na čvršće umrežavanje te je, nakon početnog međusobnog predstavljanja svih sudionika, uključila pitch sesiju s 10 provjerenih startupova, te 5 panel diskusija. U prvoj panel diskusiji „Kako privući investitore iz hrvatskog iseljeništva i zastupati njihove interese“, Dario Kobeščak je naglasio da je cilj Agencije za investicije i konkurentnost pružiti cjelokupnu operativnu podršku u realizaciji investicijskih projekata kako domaćim tako i iseljenim Hrvatima. Glavni govornik ovogodišnje konferencije, senator Zed Šešelja iz Australije, istaknuo je kako postoji snažna i duga povijesna povezanost Hrvatske i Australije, u kojoj živi 130 000 Australaca s hrvatskim korijenima, a tako i veliki potencijal za širenje i učvršćivanje zajedničke priče. „Kako promovirati hrvatske proizvode iz cijelog svijeta u cijelom svijetu“ naziv je druge panel diskusije koju je moderirao Zlatan Froehlich, predsjednik Komore Zagreb. Cijenjeni panelisti bili su Joseph Gene Petrić, Antonio Vukorepa, Žarko Tomasić i Andrija Čolak. Žarko Tomasić uvjeren je kako povezivanje Hrvata po svijetu svima pruža veće mogućnosti ostvarivanja uspješnih poslovnih kontakata. Treća panel diskusija po nazivom „Lopta i kravata - savršena poslovna kombinacija“, uz moderatora Božu Skoku, okupila je velikane našeg sporta i to redom Gordana Kožulja, Zorana Primorca, Ivu Majoli, Miroslava Ćiru Blaževića, Dubravka Šimenca te Antu Bogdanića, poduzetnika i teoretičara sporta. Hrvati su izmislili kravatu, loptu nisu, ali su ostvarili značajne sportske uspjehe upravo s njom, zbog čega se smatraju respektabilnom nacijom na svjetskoj razini. Četvrta panel diskusija pod nazivom „Zeleno kao novo zlato“ okupila je sljedeća imena: Jadranku Boban Pejić, Matu Knezovića, Matka Šeremeta, Dijanu Katica. Hrvatska bi se trebala brendirati i kao zelena, a ne samo kao crveno-bijela, zahvaljujući kockicama po kojima smo jako prepoznatljivi u svijetu i koje su postale brend. Hrvatska ima ogroman potencijal za eko proizvodnju zbog neiskorištenosti zemljišta i nezagađenosti pesticidima. Traži se strateška odrednica prema ekološkoj proizvodnji, kao i stvaranje okvira i strukturne podrške. Cilj je povezivanje kulture, turizma i ekologije u jedan novi hrvatski brend koji nije samo sunce i more.
Petu panel diskusiju „Krv, suze i znoj - u industriji je spas (ili koje je trenutno stanje domaće industrije, što se proizvodi, na čemu se temelji hrvatska industrija i koji su novi poslovni modeli)“, izrazito tešku, ali zanimljivu temu, moderirao je Aco Momčilović, a panelisti Vjeran Vrbanec, predsjednik Uprave HAMAG-BICRO-a, Zoran Uranjek, Bernarda Cecelja, Željko Pavlin i Ivica Mudrinić podijelili su sa sudionicima svoja bogata iskustva. G. Vrbanec je istaknuo kako je HAMAG-BICRO u zadnje vrijeme uložila puno kapitala, nacionalnog i iz EU fondova, za pomoć poduzetnicima na njihovom putu kroz sve faze poslovanja. „HS produkt uspio je zato što nismo željeli živjeti od stranih investicija, nego od svog proizvoda i rada“, istaknuo je Željko Pavlin. Ivica Mudrinić smatra da u Hrvatskoj imamo iznimno kreativne pojedince kojima nedostaje pravi okvir u kojem mogu djelovati. „Sjeme treba baciti na plodno tlo i osigurati uvjete gdje ono može rasti“, dodao je.
Treći dan konferencije, u organizaciji Grada Osijeka, Osječko-baranjske županije, Županijske Komore Osijek i Turističke zajednice grada Osijeka, sudionici su proveli u Osijeku, posjetivši, osim centra i Tvrđe, poduzetnički inkubator BIOS, zračnu luku i poslovnu zonu te završili program konferencije radnim ručkom u Vinskom podrumu Belje.