O utjecaju digitalne transformacije na turizam raspravljalo se na današnjoj konferenciji “Digitalna transformacija obiteljskih i malih hotela - redizajnirani za budućnost” koju je u Splitu organizirala
Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela uz potporu Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice.
Želimir Kramarić, član Uprave HAMAG-BICRO-a osvrnuo na dosadašnje aktivnosti agencije na području turizma te najavio novi financijski ciklus za digitalnu i zelenu transformaciju kroz program Ministarstva gospodarstva i Ministarstva turizma i sporta u cilju jačanja konkurentnosti.
“Iz Europske unije očekuje se više od 200 milijuna eura na području zelene transformacije koja uključuje ulaganje u projekte poput obnovljivih izvora energije i energetske učinkovitosti te više od 120 milijuna eura na području digitalne transformacije, a za sredstva će moći aplicirati i gospodarstvenici i subjekti hrvatskoga turizma. Posebno će biti zanimljivi digitalni vaučeri koji do sada bili dio Nacionalnoga plana oporavka i otpornosti”, rekao je Kramarić.
Foto: Mario Alajbeg
Nastavno na Nacionalni plan oporavka i otpornosti, Robert Pende, direktor Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost Ministarstva turizma i sporta podsjetio je kako se “osim zelene tranzicije, ubuduće želimo bazirati i na digitalne projekte i u tom smislu kompletno revitalizirati turistički sektor u Hrvatskoj. Ne samo Nacionalni plan nego svi ostali financijski programi, mjere za poticanje investicije kao i novi Zakon o turizmu koji donosimo, bit će određeni ovim ključnim ciljevima“.
O procesu digitalizacije obiteljskih i malih hotela je govorio Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela rekavši kako “obiteljski i mali hoteli digitalizaciji pristupaju na dva načina – unutar svojih objekata automatiziraju procese, ulažu u sve kvalitetnije PMS sustave, digitaliziraju recepciju i kuhinju, podižu kvalitetu pametnih soba..., što im donosi brojne uštede, ali i mogućnost da se više posvete komunikaciji s gostima. Drugi je način digitalizacija prema vani, ulaganjem u moderne digitalne online sustave bookinga i u digitalnu promociju na tržištima koja u konačnici dovodi goste i utječe na zaradu. Koristeći najnovija tehnološka rješenja obiteljski i mali hoteli imaju za cilj doći do posebnih tržišnih niša koji utječu na produljenje sezone i povećanje potrošnje”.
Foto: Mario Alajbeg
Svoja iskustva u digitalizaciji podijelili su Katarina Kovačev, direktorica uspješnoga hotela Štacija te Ivan Petrović, vlasnik hotela Villa Magdalena.