HI: Tvrtka Anamil d.o.o. započela je svoj poslovni pothvat kao mala obiteljska tvrtka. Što je bila prekretnica u načinu rada i poslovnom tijeku?


„Ovo je tvrtka koja danas broji 63 zaposlenika, a sve je započelo u našoj obitelji prije 22 godine, kada su moji roditelji ušli u poduzetništvo“, započeo je priču o samim počecima tvrtke koja bilježi iznimne poslovne rezultate direktor Anamila g. Danijel Radišić. Na početku našeg razvojnog puta, kada se Anamil mogao okarakterizirati kao trgovačko – distributerska tvrtka, proširili smo proizvodne kapacitete koji sada sežu do 75% cjelokupnog asortimana poduzeća. Od početne proizvodnje spužva i spužvastih krpa koje pripadaju asortimanu iz Spontexa, liniju proizvodnje smo proširili i na Alupack, brand kojeg čine proizvodi poput aluminijskih folija, prijanjajućih folija, vrećica za pečenje, filtar vrećica za kavu…

HI: Borba na tržištu kao i ulazak na police velikih trgovačkih centara je od presudnog značaja za funkcioniranje poslovanja kao što je Vaše. Na koji način postižete pozitivne rezultate po ovom pitanju?

Kao i većina proizvođača na početku proizvodnog procesa nije nam bilo lako, učili smo i uhodavali se kao i ostali početnici. Danas kad imamo razvijenu infrastrukturu i vrhunsko znanje u proizvodnoj tehnologiji prešli smo na proizvodnju višeg ranga, a s te pozicije je znatno lakše pregovarati i lobirati za svoje proizvode. Marketing je neosporno važan dio u plasmanu proizvoda, ali ukoliko nemate kvalitetu koja stoji iza promidžbe, ne možete uspjeti na dugim stazama. Ne osporavam da je proizvodu potrebna kvalitetna prezentacija, ali kvaliteta samog proizvoda je presudna.

HI: Uspijevate li svojim proizvodima pratiti sve zahtjevnije potrebe tržišta. Na koji način prilagođavate svoje proizvode zahtjevima kupaca?

Novog kupca nije teško privući dobrim marketingom, privlačnim i inovativnim dizajnerskim rješenjem ambalaže ili samog proizvoda, ali to nikako nije dugoročno rješenje i upravo se iz tog razloga naše poslovanje temelji na sasvim drugom principu, a to je konstantno usavršavanje kvalitete proizvoda. Kupcima nudimo kvalitetu, a oni to prepoznaju. Smatram da je to jedini mogući način kreiranja branda, za kojeg je potrebno izuzetno puno truda, a jednim nesmotrenim potezom može ga se uništiti. Iz tog razloga ulažemo sve napore kako ne bismo iznevjerili svoje kupce.

HI: U koji segment tvrtke ulažete najviše i koju poruku time šaljete javnosti?

Marketingom se konstantno dokazujemo i to je ključ koji otvara vrata prodajnih mjesta u kojima se nalaze naši proizvodi, ali proizvodnja je ipak srce naše tvrtke i nezamjenjiva je.

HI: Odlučili ste proširiti svoj proizvodni asortiman i to u potpuno novom području rada. Kako vam je država u tome pomogla ?

U ovom pothvatu, od presudne nam je  važnosti bio kredit kojeg smo dobili od HBOR-a uz jamstvo HAMAG INVEST-a koji nam je omogućio akviziciju tvrtke Belišće d.o.o.  koja se bavi proizvodnjom papirnih prstena, odnosno papirne trake za lijepljenje kartonske ambalaže u prehrambenoj industriji. Osim navedenog radimo i kombi-doze također za prehrambenu industriju te kartonsku ambalažu. Osim prehrambene industrije orijentirali smo se i na građevinsku industriju te smo započeli s proizvodnjom impregniranih cijevi za mršavo ispunjene betonske konstrukcije od čega se rade mostovi. Spomenutom akvizicijom tvrtka je bila suočena s mnogobrojnim izazovima, ali i s novim mogućnostima. U konačnici je to dovelo do rasta prihoda progresivnom stopom od 56%, dok nam je stopa zaposlenosti porasla za 100%.

HI: Kakva su Vam predviđanja o mogućnostima poslovanja koje nudi ulazak u EU?

Ulazak Hrvatske u EU gledamo pozitivno iako se naše tržište temelji na zemljama članicama CEFTA-e. To tržište ima slabu kupovnu moć, dok je EU tržište kupovno jače, ali i zahtjevnije. Pred nama je veliki izazov, a i velike mogućnosti za koje, da bismo ih iskoristili, moramo imati dosta znanja, inovativnosti, podrške, a i sreće da opstanemo. Bez ulaganja  pozitivni ritam nećemo moći nastaviti. Od države očekujemo veliku podršku, a vidimo da se trudite prilagoditi potrebama poduzetnika, pa i vašim programom Činidbena jamstva pružate veliku podršku upravo građevinskim tvrtkama koje su trenutno u nezavidnom položaju.

HI: Koje su prema Vašem mišljenju najveće greške koje poduzetnici sami prouzrokuju vlastitim tvrtkama?

Tvrtka se ne vodi na temelju vlasništva, nego na temelju profesionalnog upravljanja. Iz tog smo razloga ustrojstvo Anamila organizirali na način da su unutar našeg tima, na vodećim pozicijama, stručni i obrazovani ljudi koji jako dobro poznaju svoj posao i imaju dugogodišnje iskustvo i znanje, dok mlađima nastojimo ponuditi kvalitetnu izobrazbu kako bi mogli pratiti trendove u poslovnim procesima. Znanje je presudno i zato svatko tko se ozbiljno upušta u poduzetništvo treba imati na umu da je razvoj i dokazivanje sastavni dio svakog radnog dana. Naši zaposlenici su toga svjesni i na taj način sudjeluju u razvoju i napretku naše tvrtke. Lojalni su nam i zato im nastojimo izlaziti u susret u svakom pogledu, u okviru naših mogućnosti.

HI: Koji su vam planovi u budućnosti?

Konstantni razvoj i usavršavanje nam je dugoročni plan, a automatizacija strojeva i obuka ljudi koji će njima upravljati je prvi korak prema tom cilju. To će dovesti do, nadam se, 100%-tnog povećanja produktivnosti, a time i porasta stope zaposlenja. Država nam je do sada pružila veliku podršku i to izuzetno cijenimo, ali isto tako smatramo da je naša dužnost da vratimo zajednici ono što je u nas uložila i to putem poreza, novih zapošljavanja i progresivnog rasta. Vjerujem da ćemo tu namjeru i ostvariti. Jasna vizija, niz neprospavanih noći, upornost te podrška cjelokupnog okruženja, kao i same države čine glavne preduvjete za uspjeh kojeg smo neosporno ostvarili, a uz konstantno usavršavanje i predani rad, nadam se da ćemo ga uspjeti i održati.

Microblink Sigurni smo da ćemo uz nastavak dobre suradnje s HAMAG-BICRO-om ostvariti predviđene ciljeve i komercijalizirati nove proizvode u području kibernetičke sigurnosti te zaposliti veći broj mladih stručnjaka Naše uspješne priče KONČAR – Institut za elektrotehniku SafeTRAM projekt uspješno je završio prvu, temeljnu fazu istraživanja, te nastavljamo s fazom industrijskog istraživanja. Do sada nismo naišli na neki nepremostivi izazov, te moram pohvaliti HAMAG-BICRO za pomoć pri provedbi ovih projekata Naše uspješne priče Pogled u plavo HAMAG-BICRO omogućio je pravi uzlet projekta Pogled u plavo. Druge financijske institucije pokazale su malo interesa za kreditiranje specifične opreme potrebne za projekt. Zahvaljujući HAMAG-BICRO-u, ove godine planiramo obilazak 15 gradova. Naše uspješne priče A-Elektronik Nabavili smo stroj za montažu elektroničkih komponenata, tzv. stroj za asembliranje elektroničkih tiskanih ploča u SMD tehnologiji. Riječ je o tehnološki najnaprednijem stroju te vrste u Hrvatskoj. Naše uspješne priče Systemcom d.o.o. Bez njih projekt ne bismo uspjeli realizirati, jer je razvoj novog čipa dugotrajan i skup. Jako nam je drago što se takav projekt uspio realizirati u našoj zemlji Naše uspješne priče Hipersfere d.o.o. Osim sredstava, neophodnih za nastavak razvoja, dodatno financiranje je ključno za opstojnost tima do potpisivanja ugovora o daljnjem financiranju s potencijalnim investitorima koji pokazuju značajan interes za projekt Hipersfera. Naše uspješne priče PhotoMath Potpora MINPO-a i HAMAG-BICRO-a izuzetno nam je pomogla, prvenstveno da razvijemo tehnologiju na razini na kojoj je ona danas. Ista potpora nam je kasnije omogućila da razvijemo proizvode utemeljene na toj tehnologiji, promoviramo ih i izađemo na svjetsko tržište u čemu smo uspjeli Naše uspješne priče Aquapark Istralandia Iako poslujemo tek godinu dana, presudna nam je bila potpora Agencije koja je odmah prepoznala naš projekt te jednostavno, stručno i brzo preuzela određeni rizik projekta, što je u konačnici rezultiralo odobrenjem kredita od strane HBOR-a Naše uspješne priče Pena autokozmetika d.o.o. Ovim projektom financirat će se izgradnja nove proizvodno-skladišne hale kao i nabava nove proizvodne opreme, čime će se riješiti glavni problem poslovanja poduzeća, a to je manjak ukupnih kapaciteta. Naše uspješne priče Hotel Borovnik d.o.o. Potpora države pri tome je ključna i bez nje hrvatska turistička poduzeća ne bi mogla uspješno konkurirati  na turističkom tržištu. Naše uspješne priče Dundo promet d.o.o. Projektom naziva „Proširenje proizvodnih kapaciteta tvrtke DUNDO-PROMET d.o.o“, tvrtki će se omogućiti povećanje proizvodnih kapaciteta koji su dosad bili ograničeni samo na postojeće klijente zbog nedostatka slobodnog proizvodnog prostora. Naše uspješne priče Magnolia slastice Saznale smo za HAMAG-BICRO jamstveni program, otišle u HBOR i zatražile kredit. Predstavili smo im našu viziju, sami projekt  te potrebu za proširenjem kapaciteta. Sva dobivena sredstva kredita uložile smo u uređenje interijera i proizvodnju slastica. Naše uspješne priče Crv d.o.o. Drago nam je da smo uz EU sufinanciranje projekta u mogućnosti ostvariti investiciju koja će biti ne samo dio našeg poslovanja i tvrtke, nego će i gradu Velikoj Gorici dati potreban sadržaj velikog grada, a stanovnicima mjesto ugodnije za život i šireg sadržaja, što je dodatna pogodnost na razini grada i županije. Naše uspješne priče Marin Expert d.o.o. Zasigurno ne bismo u ovom trenutku bili u mogućnosti krenuti u ovu investiciju da nije bilo bespovratnih sredstava HAMAG-BICRO-a Naše uspješne priče CAPILLUS REGIUM : Nikada se ne bih odvažila krenuti u ovu priču da nisam uvidjela prednosti zajma. Moram pohvaliti HAMAG-BICRO tim koji su vrlo brzo, stručno i efikasno odradili veliki dio posla. Sada samo preostaje raditi i živjeti svoj san. Naše uspješne priče AD Plastik Dobivena sredstva znače istraživanje i razvoj nove tehnologije bojenja interijera, što će omogućiti proširenje proizvodnih kapaciteta, otvoriti nova radna mjesta, osigurati rast prihoda kroz povećanje izvoza i unaprjeđenje konkurentnosti Naše uspješne priče SEDAM IT Imali smo priliku uz pomoć agencije HAMAG-BICRO raditi na poboljšanju prijave našeg projekta te smo postali prva tvrtka iz Hrvatske koja je prošla evaluaciju i dobila financiranje iz Eurostars programa Naše uspješne priče
logo-hamag-footer-small

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije.

  • Ksaver 208, Zagreb, Hrvatska
  • +385 1 488 10 43
  • info [at] hamagbicro.hr

Sva prava pridržana © 2017. HAMAG BICRO

Korištenjem stranice hamagbicro.hr pristajete na uporabu kolačića (eng. cookies) more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zatvori