Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO), kao partner događanja, sudjelovala je na konferenciji „MEETING G2.3 – HRVATSKA, PUNA POSLOVNIH POTENCIJALA!“, usmjerene na poslovno povezivanje domovinske i iseljene Hrvatske, koja se od 6. do 8. studenog 2017. godine održala u Kongresnom centru FORUM Zagreb.


Organizator konferencije je  skupina Hrvata iz dijaspore i domovine, čiji je cilj umrežiti poslovnu domovinsku i iseljenu Hrvatsku te pomoći povećanju ulaganja dijaspore u domovinu. MEETING G2 organizira se već tradicionalno pod visokim pokroviteljstvom Predsjednice Republike Hrvatske gospođe Kolinde Grabar – Kitarović i pod pokroviteljstvom Ministarstva vanjskih i europskih poslova, te Središnjeg državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske uz podršku Agencije za investicije i konkurentnost, Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO), Hrvatske banke za obnovu i razvitak i Turističke zajednice Grada Zagreba.

Ovogodišnja konferencija bila je usmjerena na čvršće umrežavanje te je, nakon početnog međusobnog predstavljanja svih sudionika, uključila pitch sesiju s 10 provjerenih startupova, te 5 panel diskusija. U prvoj panel diskusiji „Kako privući investitore iz hrvatskog iseljeništva i zastupati njihove interese“, Dario Kobeščak je naglasio da je cilj Agencije za investicije i konkurentnost pružiti cjelokupnu operativnu podršku u realizaciji investicijskih projekata kako domaćim tako i iseljenim Hrvatima. Glavni govornik ovogodišnje konferencije, senator Zed Šešelja iz Australije, istaknuo je kako postoji snažna i duga povijesna povezanost Hrvatske i Australije, u kojoj živi 130 000 Australaca s hrvatskim korijenima, a tako i veliki potencijal za širenje i učvršćivanje zajedničke priče. „Kako promovirati hrvatske proizvode iz cijelog svijeta u cijelom svijetu“ naziv je druge panel diskusije koju je moderirao Zlatan Froehlich, predsjednik Komore Zagreb. Cijenjeni panelisti bili su Joseph Gene Petrić, Antonio Vukorepa, Žarko Tomasić i Andrija Čolak. Žarko Tomasić uvjeren je kako povezivanje Hrvata po svijetu svima pruža veće mogućnosti ostvarivanja uspješnih poslovnih kontakata. Treća panel diskusija po nazivom „Lopta i kravata – savršena poslovna kombinacija“, uz moderatora Božu Skoku, okupila je velikane našeg sporta i to redom Gordana Kožulja, Zorana Primorca, Ivu Majoli, Miroslava Ćiru Blaževića, Dubravka Šimenca te Antu Bogdanića, poduzetnika i teoretičara sporta. Hrvati su izmislili kravatu, loptu nisu, ali su ostvarili značajne sportske uspjehe upravo s njom, zbog čega se smatraju respektabilnom nacijom na svjetskoj razini. Četvrta panel diskusija pod nazivom „Zeleno kao novo zlato“ okupila je sljedeća imena: Jadranku Boban Pejić, Matu Knezovića, Matka Šeremeta, Dijanu Katica. Hrvatska bi se trebala brendirati i kao zelena, a ne samo kao crveno-bijela, zahvaljujući kockicama po kojima smo jako prepoznatljivi u svijetu i koje su postale brend. Hrvatska ima ogroman potencijal za eko proizvodnju  zbog neiskorištenosti zemljišta i nezagađenosti pesticidima. Traži se strateška odrednica prema ekološkoj proizvodnji, kao i stvaranje okvira i strukturne podrške. Cilj je povezivanje kulture, turizma i ekologije u jedan novi hrvatski brend koji nije samo sunce i more.

Petu panel diskusiju „Krv, suze i znoj – u industriji je spas (ili koje je trenutno stanje domaće industrije, što se proizvodi, na čemu se temelji hrvatska industrija i koji su novi poslovni modeli)“, izrazito tešku, ali zanimljivu temu, moderirao je Aco Momčilović, a panelisti Vjeran Vrbanec, predsjednik Uprave HAMAG-BICRO-a, Zoran Uranjek, Bernarda Cecelja, Željko Pavlin i Ivica Mudrinić podijelili su sa sudionicima svoja bogata iskustva. G. Vrbanec je istaknuo kako je HAMAG-BICRO u zadnje vrijeme uložila puno kapitala, nacionalnog i iz EU fondova, za pomoć poduzetnicima na njihovom putu kroz sve faze poslovanja. „HS produkt uspio je zato što nismo željeli živjeti od stranih investicija, nego od svog proizvoda i rada“, istaknuo je Željko Pavlin. Ivica Mudrinić smatra da u Hrvatskoj imamo iznimno kreativne pojedince kojima nedostaje pravi okvir u kojem mogu djelovati. „Sjeme treba baciti na plodno tlo i osigurati uvjete gdje ono može rasti“, dodao je.

Treći dan konferencije, u organizaciji Grada Osijeka, Osječko-baranjske županije, Županijske Komore Osijek i Turističke zajednice grada Osijeka, sudionici su proveli u Osijeku, posjetivši, osim centra i Tvrđe, poduzetnički inkubator BIOS, zračnu luku i poslovnu zonu te završili  program konferencije radnim ručkom u Vinskom podrumu Belje.

 

logo-hamag-footer-small

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije.

  • Ksaver 208, Zagreb, Hrvatska
  • +385 1 488 10 15
  • info@hamagbicro.hr

Sva prava pridržana © 2017. HAMAG BICRO

Korištenjem stranice hamagbicro.hr pristajete na uporabu kolačića (eng. cookies) more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zatvori